dijous, 24 de gener del 2013

Cop de martell a la mediocritat

Vivim temps estranys. Temps on hi ha qui es passa el dia queixant-se del clientelisme però al llarg del dia posa la mà per rebre el seu sobre, gent que demana eficiència i contracta als seus amigotes per quedar-se una petita remuneració, volem i exigim canvis com a societat però vivim envoltat de favoritismes, privilegis i rols. Volem ser un nou estat, i encara em sorprèn que enmig de tanta mediocritat haguem pogut tirar endavant aquesta voluntat del poble. Perquè sincerament, hem, de tenir clar que tots formem part d'aquesta societat de privilegis, corrupteles i favoritismes. I tots som responsables d'acceptar-les, de tolerar-les o de denunciar-les.

Hi ha qui diu que si no ho accepta o farà el del costat. "Si no m'enduc jo els paquets de folis de la feina ho farà algú altre". "Si jo no m'aprofito del sistema ho farà el meu veí". I així hem creat una cadena mediocre que esta rebentant el nostre sistema de valors.  Estic segur que els que em llegiu no us sorpreneu de pensar que al vostre voltant heu viscut similars. Tots ens hi hem trobat, i no importa si algun cop hem defallit i ens hem endut una poma sense pagar. El problema és si quan prenem consciència que no anem bé, continuem sense pagar la poma. Ha arribat el moment d'exigir-nos. No vull deixar un país lliure nacionalment però embrutit i prostituït per gent que s'aprofita dels altres. No vull que Catalunya no pugui optar a uns nivells d'excel·lència en tots els àmbits. Vull acabar amb la frase de "mira't amb carinyo aquest contracte, adjudicació o factura que jo ja te'n donaré les gràcies". Vull professionalitat.

I per ser professionals no solament hem de ser capaços d'avançar cap a al autogestió sinó de frenar, fer escarni, castigar a aquell que violen el nostre sistema. Perquè pensem-hi bé, qui continua pagant-ho tot, som nosaltres. Som la gent de peu, que nutrim un sistema públic i privat que es desviu per les mamades i manté l'arrebossat de persones amb comissions i privilegis. Però estic disposat a dir 'no' a fer de peça de dominó i aconseguir aquesta reacció en cadena que tant necessita Catalunya. Ja n'hi ha prou de mediocritat i clientelisme. És l'hora dels professionals, és l'hora de l'excel·leència i autoexigència. Sembrem doncs de valors i exigència la nostra terra que aviat esdevindrà lliure, per tal d'evitar que continuïn proliferant les males herbes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada